Щоб вказати все важливе і при цьому не робити на зворотному боці упаковки і без того невеликий текст ще дрібнішим, виробники прийняли єдину систему позначень. По ній споживач може легко і швидко зорієнтуватися у ключовій інформації. Мається на увазі, що значення цих символів усім відомо без довідника.
Полиці магазинів заповнені товарами з десятками значків на упаковці. Нанесення на упаковку деяких з них є обов'язковим, а є ті, що виробник розміщує для створення іміджу, підвищення рейтингу. Вітчизняний ринок, згідно щойно прийнятим ТР на косметичну продукцію, в обов'язковому порядку вимагає від виробника нанесення двох символів:
1. ДАТА МІНІМАЛЬНОГО ТЕРМІНУ ПРИДАТНОСТІ
Дата, до настання якої косметична продукція за відповідних умов зберігання буде продовжувати виконувати свою первинну функцію і буде безпечною для споживача. Даті або елементам на упаковці в місці їх розташування повинен передувати символ "пісочний годинник" або слова: «використати до».
Дата мінімального терміну придатності повинна бути чітко виражена і складатися з місяця та року або дня, місяця і року, — саме у такій послідовності. За необхідності, ця інформація повинна бути доповнена умовами, при дотриманні яких гарантується встановлений термін придатності.
2. ПЕРІОД ЧАСУ ПІСЛЯ ВІДКРИТТЯ
Строк, протягом якого продукція є безпечною і може бути використана без шкоди для споживача. Ця інформація, за винятком продукції, для якої термін придатності після відкриття упаковки не важливий, повинна бути вказана символом, "відчинена банка з кришкою", із вказівкою періоду (у місяцях та / або роках на банці).
Решта символів є необов'язковою, але вони допоміжні та можуть тим, хто вміє їх читати, розповісти про продукт чимало цікавого.
Основні символи, які зустрічаються на упаковках доглядової косметики і парфумерії виробництва харківської фабрики «АРОМАТ» і на упаковках інших виробників:
► ДЗЕРКАЛО ТА ГРЕБІНЕЦЬ
Зустрічається тільки на косметиці. Позначає, що тара саме для цього виду продукції. ⠀
► «СТРІЧКА МЕБІУСА» (Mobius Loop)
Символ вторинної переробки. Значить, що упаковка для цієї косметики виконана з переробленої сировини або те, що упаковку можна повторно переробити. Не варто сліпо довіряти символу Мебіуса, краще перевіряти марку на його справжню наявність в спеціальних ресурсах. Нанесення цієї символіки на сьогодні не регламентується.
► ТРИКУТНИК З ТРЬОХ СТРІЛОК
Символізує пластик, що переробляється. У трикутнику може вказуватись цифра-код типу пластику:
1 PETE - поліетілентерфталат
2 HDPE - поліетилен високої щільності
3 PVC ПВХ - полівінілхлорид
4 LDPE - поліетилен низької щільності
5 PP - поліпропілен
6 PS - полістирол
7 - інші види пластика
► АБРЕВІАТУРА «EAC»
Значить, що косметична продукція пройшла всі процедури оцінки відповідності ТР Митного Союзу. Знак був затверджений у 2011 році. Єдиний обов'язковий знак, що повинен бути присутнім на товарах, що продаються на території країн-членів Митного Союзу.
⠀
► «ЗЕЛЕНА КРАПКА» (The Green Dot)
Використовується в Європі. Показує, що компанія, яка виробляє продукт, виплачує компенсацію на відновлення навколишнього середовища і утилізацію відходів виробництва. Знак нічого не говорить про якості самого продукту.
► КОШИК ДЛЯ СМІТТЯ
Знак закликає тримати навколишнє середовище в чистоті, не смітити, викидати використану упаковку тільки в призначені для цього місця. Зустрічаються аналогічні знаки з закликанням до чистоти написами, словами подяки за чистоту. Можливі відмінності в графіку зображення.
► ПЕРЕКРЕСЛЕНІ БОКАЛ ТА ВИДЕЛКА
Вказується на нехарчовому пластику і говорить про те, що слід уникати контакту цієї упаковки з харчовими продуктами.
► ЗНАКИ ЕТИЧНОЇ КОСМЕТИКИ
Виробники косметики поряд з усією світовою громадськістю працюють у напрямку захисту тварин. Однією з концепцій цієї діяльності виступає боротьба з неприпустимим використанням тварин в окремих видах господарської діяльності людини. Наприклад, фільми за участю тварин вказують в титрах інформацію про те, що під час зйомок тварини не постраждали. Так само і на упаковках косметичної продукції все частіше можна побачити символ милого зайчика. Прийнято вважати, що засіб з такою відміткою не проходив тести на тваринах. Харківська фабрика «Аромат» використовує альтернативні методи токсикологічних досліджень своєї продукції.
◼️ Часто незрозуміле споживачеві позначення — прямокутник на місці запаювання туби. Існує хибна думка, нібито від кольору цієї позначки залежить якість вмісту упаковки, але це не так. Колір прямокутника залежить тільки від дизайну туби, а сам прямокутник насправді є фотопозначкою, міткою-маркером для тубонаповнювального устаткування. Перш ніж потрапити на упаковку, готова туба проходить кілька стадій.
Принцип дії тубонаполнітельної машинки наступний:
► спершу туби автоматично подаються з накопичувача в утримувачі туб (склянки);
► після туба орієнтується по тій самій фотомітці;
► потім відбувається наповнення продукту з дна нагору або ж зверху (регулюється з пульта управління);
► відсікається остання крапля;
► краї туби нагріваються гарячим повітрям;
► губки запаюють тубу й одночасно наносять інформацію на шов запаювання;
► відбувається вирівнювання шва туби (обрізання);
► після туба виходить з машини.
Тобто якщо туба неправильно зорієнтована по відношенню до губок запаювання, спайка відбувається нерівно й інформація, яка повинна розташовуватися на лицьовій стороні, з'їжджає в бік. Прямокутник, про який йшла мова — тільки мітка для датчиків орієнтатора і для споживача ніякої інформації не несе.
Вказано далеко не всі символи і піктограми, які зустрічаються на упаковці косметичної продукції. Кожен з виробників прагне просунути на ринку свій товар усіма відповідними засобами. Тож перед тим, як зробити покупку, не варто забувати перевіряти дату випуску продукції, термін її придатності і присутні в складі інгредієнти.
Приємних Вам покупок, які приносять тільки радість і користь!